Buitenschoolse opvang

De Lijster werkt samen met Dolfijn Kinderopvang.

Kinderopvang DOL FIJN biedt buitenschoolse opvang aan, zowel buiten als binnen de school in een huiselijke omgeving. Kinderen die (nog) niet alleen van school naar de BSO kunnen komen, worden door een pedagogisch medewerker of door een taxi opgehaald. De eventuele taxikosten zijn niet bij de prijs inbegrepen.

Meedoen aan uitdagende activiteiten

Zij bieden allereerst ruimte om in een huiselijke omgeving bij te komen van de schooldag. Een kind mag zelf aangeven hoe het zijn of haar vrije tijd wil doorbrengen. Even rustig een boekje lezen kan. Maar de BSO biedt naast opvang ook uitdaging door middel van ontwikkelingsgerichte activiteiten.

In een schoolweek

Kinderen komen na schooltijd naar de BSO, dat kan zijn om 12.00 uur op woensdag en soms op vrijdag of na 15.00 uur, afhankelijk van de eindtijd van de school. Tijdens schoolweken drinken ze samen wat en eten ze een stuk fruit, een crackertje of iets dergelijks. Op een lange middag lunchen ze eerst gezamenlijk. Na dit vaste moment beginnen eventueel geplande activiteiten via het activiteitenprogramma dat elke 6 weken verandert. Ze streven ernaar om elke week 3 verschillende activiteiten aan te bieden verspreid over de week.
Verschillende thema’s komen aan bod: kunst, natuur, fotografie etc. Als kinderen niet hebben gekozen voor een activiteit kunnen ze vrij kiezen: buiten spelen, huiswerk maken, spelletje doen. Dolfijn kinderopvang is geopend tot 18.00 uur, alleen locatie AchterOp is op verzoek en tegen extra vergoeding geopend tot 18.30 uur.

Voorschoolse opvang

Op diverse vestigingen bieden zij ook voorschoolse opvang aan. Op de vestiging Tipper (Norschoten), Achterop (basisschool Antonius), de Burgt en op basisschool de Lijsterhof bieden wij kinderen een fijne start van hun schooldag. Voorschoolse opvang is enkel mogelijk in combinatie met een BSO contract. Indien u interesse heeft in een plaats op onze voorschoolse opvang, die geopend is vanaf 7.00 uur, kunt u contact opnemen met het servicebureau.

In de vakantie

In de vakanties zijn ze open vanaf 08.00 uur en plannen zij geregeld dagjes uit. Ze brengen dagjes door bij educatieve agrariërs in de omtrek, gaan een dagje uit ons dak bij Boerderijpret, bezoeken een pannenkoekenhuis of zijn te vinden in het Kootwijkerzand. De locaties die ze bezoeken zijn voor vele ouders een inspiratiebron voor een gezinsuitje en bezorgen uw kind het echte vakantiegevoel.

Voor meer informatie/aanmelding bezoek onze website www.dolfijnkinderopvang.nl