Gymlessen

Bewegen samen regelen!

Hoewel wij de voorkeur geven aan bewegen in de buitenruimte wordt er ook bewegingsonderwijs gegeven in de gymzaal.

Groep 1/2 gymt indien het weer niet geschikt is voor een buitenles in de kleutergymzaal. Zij doen daar voornamelijk klim- en klauteroefeningen en andere spelletjes waarbij het fijn is om zo veel mogelijk grip te hebben. Blote voeten zijn dan ook het fijnste. Mocht u dit zelf heel vervelend vinden dan kunt u eventueel heel zachte schoentjes (bv balletschoentjes) meegeven. De kinderen gymmen in hun ondergoed.

Groep 3 t/m 8 gymt in de gymzaal aan de Lijsterhof. Alle groepen hebben twee keer per week les in de gymzaal en duren ongeveer 45 minuten.
De kinderen spelen regelmatig spelletjes (bv. voetbal) waarbij ze stevige schoenen nodig hebben.

Voor de veiligheid en hygiëne is het belangrijk dat kinderen gymkleding mee naar school nemen. Gymkleding bestaat uit schoenen die niet buiten gedragen worden en zonder zwarte zool, een broek en een t-shirt. Kinderen mogen deze gymkleding tweemaal per half jaar vergeten, vanaf de derde keer is er vervangende kleding aanwezig voor de kinderen. Zo zorgen we er samen voor dat alle kinderen mee kunnen sporten.
Indien uw kind niet deel kan nemen aan de gymles, kunt u dit middels een briefje of een parro-bericht melden bij de leerkracht.

De kinderen zullen dit schooljaar gymnastiek hebben op de volgende momenten.

Maandag en woensdag

De lessen worden dit jaar gegeven door onze vakleerkracht gymnastiek Martijn Kraaij.