Thema Prehisteorie, Grieken en Romeinen

Vol aandacht luisterden de leerlingen van groep 4/5 vandaag bij de gastles die verzorgd werd door een medewerker van het Archeon (Museumpark in Alphen aan den Rijn) Hij vertelde over: de Pre-historie, Bronstijd en IJzertijd. Daarbij zag hij er zelf ook uit als een inwoner van ons land uit die tijd. Er werd verteld over kleding, wapens en voeding. Zo leerden de kinderen dat jagers uit die periode vooral op planteneters jaagden, omdat die nou eenmaal lekkerder smaakten dan vleeseters.
Ook de leerlingen van de groepen 6/7a en 7b/8 kregen veel te zien en te horen over vooral de Romeinse tijd in Nederland. Dit keer was de gastspreker verkleed als een Romein. Er werd veel verteld over hoe de mensen ongeveer 2500 jaar geleden in Nederland woonden/ leefden. Veel indruk maakte het toen de leerlingen ook zelf konden ervaren hoe zwaar een schild en een helm van een Romeinse soldaat woog. Het was weer een leerzame en interessante dag